Festival Kanda - Tokyo

Kanda Matsuri (神田祭)


Japanese Bowing to Each Other - Kanda Matsuri


Kanda Matsuri adalah festival yang diadakan pada pertengahan Mei, pada tahun-tahun dengan angka ganjil. Pada tahun genap, didakan Sanoo Matsuri.
Acara festival ini dirayakan sepanjang minggu, dengan prosesi arakan sepanjang kota tokyo pada hari Sabtu.

Saya kebetulan cukup beruntung untuk bisa mengambil foto ini, awalnya tidak tahu bahwa di hari itu ada festival akan melintasi kota. Kebetulan saat akan menuju Gunung Takao, perhentian bis tepat di dekat kuil.


Kanda Matsuri is held in mid May, in odd numbered years, taking turns with Sanoo Matsuri which are held in even numbered years. This event is held in an entire week, with processions taking place along central Tokyo on Saturdays.
I got a good chance to took this photo while en-route to Mt Takao, felt so lucky to get to witness it. I didn't even know there were a festival on that day.





Route : 


Praying on Kanda Matsuri
Festival ini dimulai pada abad ke 17 sebagai perayaan kemenangan Tokugawa Ieyasu pada perang Sekigahara, dan seterusnya dirayakan untuk menampilkan kekayaan kekaisaran Tokugawa selama periode Edo. Saat ini Festival diadakan untuk menghormati dewa di kuil Kanda


The festival started in the early 17th century as a celebration of Tokugawa Ieyasu's decisive victory at the battle of Sekigahara and was continued as a display of the prosperity of the Tokugawa shogunate during the Edo period. Additionally, the current form of the festival is also held in honor of the kami of the Kanda Myojin. (Wikipedia)
Kanda Matsuri Procession


Festival goers in Preparation for Kanda Matsuri

Kanda Matsuri adalah festival untuk menghormati dewa di kuil Kanda (Kanda Myojin), yang merupakan kuil untuk tiga dewa : Daikokuten - dewa panen, Ebisu - dewa nelayan dan pebisnis dan Taira Masakado - penguasa feodal di Jepang pada abad 10 yang di-dewakan. Mungkin mirip Guan Yu kalau di kebudayaan Cina.

This Kanda Matsuri in the festival of Kanda Myojin Shrine, which enshrine three deities : Daikokuten - god of harvest, Ebisu - god of fishermen and businessmen and Taira Masakado - a feudal lord on 10'th centry who was deitified. This is a festival celebrating good wealth and fortune of the people.


Kanda Matsuri - Tokyo
Girls Taking Part in Kanda Matsuri - Tokyo



Comments