Funan DigitalLife Mall (closed)

The Closing of Singapore Favorite Techno Mall

Boat Quay - Singapore
Funan digital mall adalah salah satu mall iconic Singapura, yang cukup populer di kalangan penyuka teknologi. Berbeda dengan dua tempat yang terkenal banyak penipuan, Lucky Plaza serta Simlim Square, di Funan Mall pelanggan bisa belanja dengan aman dan nyaman.

Funan Digital Mall is one of a prominent mall for gadget lovers, it's mainly caters to electronic / computers shops as tenants. What makes this place unique is, despite being competitive in pricing,  they don't have the same infamy of Lucky Plaza and Simlim Square, where shops frequently cons visitors.




Boat Quay - Singapore
Mall ini bisa saya tempuh dengan jalan kaki dari hotel saya di sekitar Clarke Quay, berikut beberapa pemandangan menarik sepanjang perjalanan saya. 

This mall can be reached by foot from my hotel in Clarke Quay. Here are some of the photo I took en route to Funan.


Singapore - Parliament House

Singapore - Parliament House


Singapore - Funan Digital Mall
Singapura cukup nyaman dan menarik untuk dijelajahi sambil jalan kaki. Turis dari Indonesia sebetulnya kehilangan banyak pengalaman menarik kalau ke mana-mana menggunakan Taxi dan MRT saja. Saya lebih suka jalan kaki + bus karena lebih bisa merasakan suasana kota. 

Singapore is both comfortable and intriguing to be traveled on foot.
You'd miss a lot of the city experience if you insist on using Taxi and MRT only. I myself much prefer walking around and using bus, which gives a more intimate feeling of the city.



Singapore - Funan Digital Mall

Singapore - Funan Digital Mall, Alan Photo
Funan mall hingga saat menjelang penutupannya masih dipenuhi dengan tenant, dan kesemuanya memiliki pilihan yang menarik dan harga yang ok. 
Sayang sekali mall ini tidak bisa bertahan di iklim persaingan Singapura yang ketat. Kalau dari beberapa berita, penyebab utama tutupnya mall ini bukan karena persaingan dengan mall lain, tapi dengan toko online.

Funan Mall keep its lively ambiance right before it's closing. There's plenty of shops still open and they all have interesting inventory.
Too bad that this mall can't survive in Singapore's cut throat competition.
From what I read, the main competition of this mall isn't other brick and mortar shops, but it's the online shops, where Singaporean likes to shop for their gadgets.




Singapore - Funan Digital Mall, Penang Street

Singapore - Funan Digital Mall
Saya datang ke sini sekitar bulan Juni, saat itu adalah bulan bulan terakhir bukanya Funan Mall. Setelahnya Mall ini rencananya akan dibangun ulang dengan jangka waktu 3 tahun, hingga 2019. Belum jelas juga apa peruntukannya bakal sama untuk digital mall atau lebih umum.

I went here around June 2016. It was the final months of the mall opening.
Afterwards they plan to rebuild the mall in 3 years duration. I don't have information on weather it's gonna be a digital mall similar to Funan, or a more generic mall.


Foodcourt


Funan Mall Singapore - Foodcourt

Funan Mall Singapore - Foodcourt

Funan Mall Singapore - Foodcourt

Funan Mall Singapore - Foodcourt

Funan Mall Singapore - Foodcourt


Red Wine Chicken Mee Sua - S$ 5.3

Red Wine Chicken Mee Sua - S$ 5.3

Comments

  1. eman rek .. ini padahal golek audio stuff di mall ini :(

    ReplyDelete

Post a Comment