Pengalaman dengan Cathay Pacific - Hongkong Chek Lap Kok Airport

Cathay Pacific Economy Cabin & Hongkong Airport


Cathay Pacific Economy Cabin


Walaupun selama ini hanya pernah mengulas kabin kelas ekonomi di pesawat terbang, kali ini dengan harapan cukup besar kalau suatu saat ada dana lebih untuk naik kelas bisnis (ceilehhh...) saya coba memberi judul review berdasar kelas kabin.
Saya cukup beruntung semenjak kecil sering diajak orang tua bertamasya ke beberapa negara, dan salah satu highlight dari perjalanan itu adalah saat-saat di pesawat terbang.



Though I only travelled using Coach / Economy class, this time I optimistically posted the title by cabin class, hoping someday I'll get enough courage and dough to book Business Class.
I'm quite lucky because I've been travelling abroad since childhood, and one of the highlight of such trip for me is the airline travel.





Cathay Pacific - LCD Entertainment Display

Cathay Pacific Stewardess

Berbeda dengan kebanyakan wisatawan yang menganggap hal terburuk saat ke luar negeri adalah perjalanan udaranya, saya malah sangat suka dengan perjalanan long haul, terutama pada jaman keemasannya tahun 1980 - 1990 an di mana pelayanan maskapai internasional seperti British Airways, Singapore Airline, Lufthansa, sedang baik-baiknya karena tidak ada saingan low cost carrier seperti saat ini.


Though most people lament about air travel, specially using coach, for me it's quite enjoyable. I've always savor my time up in the air, with one exception of using Air Asia for long haul :p
I've always like traveling using airplane, though only on economy cabin every time, specially back on 1980-1990, the golden years of airline travel, where airline companies sought to provide the best services to lure customers. Weather using Singapore Airline, Lufthansa or British Airways, when LCC wasn't around and cutting a big portion of their revenue.



Cathay Pacific Airline Meal - Fried Rice with Egg and Chicken

Cathay Pacific - Asahi Beer

Cathay Busted up Tray / Meja Rusak di Cathay

Hongkong Airport


Plane in Chek Lap Kok



Senior Citizen tending the Airport Toilets

Salah satu yang saya kagumi dari Hongkong adalah warga usia lanjutnya di sini tetap aktif. Di tiap toilet yang saya temui di Hongkong, penjaga toiletnya adalah bapak ibu berumur lanjut. Di usia pensiun ini mereka tidak bersantai-santai saja menikmati hasil kerja selama muda, tapi mereka tetap berkarya melayani pengunjung internasional di Hongkong.
Semua toilet di sini amat bersih, tidak ada masalah yang saya temui walaupun stamina pekerja yang berusia lanjut  tentu berbeda dengan anak muda, tapi mereka cukup tinggi disiplinnya.


One of the thing that I admire most about Hongkong, their senior citizen is still working on their old age. On every toilet I visit in the airport, the janitors are senior citizens. In their golden years, they don't just lounging around the house, instead they serve the international passengers in Hongkong International Airport.
All the toilet here is kept immaculately clean, there's no lack in work diligence, even though a person of older age wouldn't have the same stamina as young workers.


Teenagers Relaxing in Hongkong Airport / Remaja bersantai di Airport Hongkong

Children Play Area in Hongkong Airport

Children Play Area in Hongkong Airport - A Boy enjoying his Lays Chips

Espressamente - Hongkong Airport

Storm and Delays


Saat saya ke sini, ada satu badai yang menghantam hongkong, sempat delay massal selama 4-5 jam. Untungnya manajemen bandara di sini cukup baik, setelah delay satu jam, disediakan voucher untuk makan di sekitar bandara. Kalau tidak salah nominal voucher yang didapat mendekati Rp 150.000


Our group was a bit unfortunate, since on our departure date to Cheng Du (transit in HK) Hongkong City was hit by a storm, so delay was imminent. The good news is, the airport give a decent service. after being delayed for an hour, they hand out vouchers for stranded passengers. The voucher were worth about $15 or Rp 150.000 if I remember correctly.



Ajisan Ramen - Hongkong Airport

McDonnald's Counter in Chek Lap Cok Airport Food Court

Ajisan Ramen - Hongkong FoodCourt

Ajisan Ramen

Comments

  1. Tiap kali di Hongkong airport engga pernah berkesempatan untuk makan.

    Naek Cathay lumayan sih, tapi masih agak kalah dikit sama SQ yah ;)

    ReplyDelete
  2. ngga pernah bandingkan sih, berhubung jarang ketemu SQ, yang pasti lebih nyaman daripada Air Asia :P

    ReplyDelete
  3. btw, apa punya post tentang SQ Selba?

    ReplyDelete

Post a Comment