Katsuya & Yoshinoya - Makanan Cepat Saji di Tokyo

The Famous Japanese Fast Food Chains




Yoshinoya adalah salah satu Japanese Fast Food chain yang menyediakan menu andalan Beef Bowl.
Dibuka p[ertama di Tokyo tahun 1899, dengan mottonya 'lezat, murah dan cepat'.



Yoshinoya (吉野家) is the largest chain of gyūdon (beef bowl) restaurants and one of the Japanese chains of fast food, which was established in Japan in 1899. Its motto is "Tasty, low-priced, and quick".[1] It has its headquarters in Kita, Tokyo





Yoshinoya - Tokyo


Yoshinoya - Tokyo

Yoshinoya - Tokyo

Yoshinoya - Tokyo Menu

Yoshinoya - Tokyo
Menunya semua dalam bahasa Jepang, jadi saat itu saya hanya main tunjuk dan bahasa gerak tubuh alias cara tarzan untuk memesan. Harganya cukup terjangkau untuk ukuran Jepang, 390 Yen saat itu dengan kurs 100 rupiah per yen, jadi untuk makan kali ini habis hanya Rp 39.000.
Minumnya gratis, sesuai dengan kebiasaan di Jepang dan Korea Selatan. Karena itu saat Mc Donald sempat menghapuskan layanan air minum gratis, sempa membuat marah pelanggan-pelanggannya di Jepang.



Their menu is in Japanese character, so I had to resort to pointing at pictures to order.
This Chicken Rice Bowl (don't know what the real name is) costs 390 yen, which equates to about $4, quite cheap for Japanese standards.
The drinks are complimentary (ice water) which is a custom in Japanese eateries. That's why Mc Donald's decision a few years ago to dismiss complimentary water from it's establishment, caused an outcry.



Yoshinoya - Chicken Bowl - 390 Yen



Tokyo Bus

Tokyo City View

Tokyo City View

Tokyo City View

Tokyo City View

Katsuya - Ginza

Katsuya - Ginza

Yoshinoya terkenal dengan beef bowl nya sedangkan Katsuya menjadikan Katsu-Don (カツ丼) sebagai primadona di fast food chain-nya.

Katsudon adalah makanan jepang yang populer di jepang, mangkok nasi yang diberi topping potongan daging babi yang digoreng tepung, dengan telur dan hidangan  pendamping lainnya.
Nama hidangan ini diambil dari hidangan Tonkatsu dan Donburi.
Begitu populernya hingga menjadi kebiasaan untuk pelajar yang menghadapi ujian untuk menyantap hidangan ini saat malam sebelum ujian, karena kata katsu berirama dengan 勝つ katsu yang berarti kemenangan.



Katsudon is a popular Japanese food, a bowl of rice topped with a deep-fried pork cutlet, egg, and condiments.
The dish takes its name from the Japanese words tonkatsu (for pork cutlet) and donburi (for rice bowl dish).
It has become a modern ritual tradition for Japanese students to eat katsudon the night before taking a major test or school entrance exam. This is because "katsu" is a homophone of the verb 勝つ katsu, meaning "to win" or "to be victorious".

Katsuya - Ginza

Katsuya - Ginza - Curry Tonkatsu

Katsuya - Ginza


Katsuya - Ginza




Comments