Jun Njan Surabaya

Jun Njan Tunjungan Plasa 5

Jun Njan Squid

Salah satu resto yang baru buka di Tunjungan plaza 5 adalah Jun Njan, menyajikan masakan Chinese dengan spesialisasi seafood. Lokasinya ada di lantai 5 bersebelahan dengan Sushi Tei yang dahulu ada di TP4.

One of the first restaurant that opens in Tunjungan Plasa 5 is Jun Njan Seafood restaurant. It serves Chinese dishes which specializes in Seafood. It's located on the fifth floor, next to Sushi Tei, which was originally located in TP4




Jun Njan - Outside Dining Area
Tempatnya cukup luas dan lega, jarak antar meja tidka sempit, cocok untuk acara makan keluarga. Mejanya memang tidak ada yang bundar ala resto Chinese di luar mall, yang biasanya memang ideal untuk sharing makanan, tapi makan tempatnya lebih banyak.




The eatery is quite roomy, with plenty of spacing between tables which creates a nice ambiance for family gathering. Ideally I'd love a round table typical in Chinese Restaurant outside malls, but considering that space is a premium, the atmosphere quite nice.



Sushi Tei Tp5



Jun Njan - Ruang makan dalam
Kita memilih makan di bagian dalam supaya bisa melihat lebih dekat desain restonya. 
Tempat makan di bagian dalam cukup nyaman, penerangannya juga cukup ok, bisa mengambil foto dengan nyaman tanpa harus geber ISO di kamera.

We opted to dine inside to see the restaurant design. The dining area is quite nice, lighting is just right, I can take plenty of decent shots here.

Jun Njan - View dari dalam Resto
Penggunaan jendela vintage menambah cantik desainnya, andai pengunjung tidak banyak, mungkin bisa selfie cantik di dekat jendelanya. Berhubung kemarin di dalam rame pengunjung, tidak senekat itu mau sesi foto di sini, daripada ada yang keselek :p


The vintage window frame also adds to the nice design. If the place wasn't as packed, I might be tempted to take some portraits there. Unfortunately the place was packed inside, so we didn't dare disturb the guests with inappropriate photo session :D



Drinking Fruit Punch (Rp 30.000) - Jun Njan


Jun Njan - Ayam Goreng Mentega (Rp 56.000) & Tahu Spesial Jun Njan (Rp 58.000)

Jun Njan - Ayam Goreng Mentega (Rp 56.000)



Jun Njan - Ayam Goreng Mentega (Rp 56.000)




Jun Njan - Tahu Spesial Jun Njan (Rp 58.000)

Dua menu di atas ini harganya hampir mirip, tapi saya lebih suka dengan Ayam Goreng menteganya. Tahu spesial Jun Njan walau judulnya spesial, rasanya biasa saja, mirip dengan sapo tahu jepang tapi dengan bumbu yang lebih lembut dan penampilan sausnya lebih jernih

Both menu above are priced similarly, but the Chicken is definitely a bigger bang for the buck. It tastes nice and succulent, has a balanced taste between tangy savory and sweet.
The Tofu despite being named Jun Njan special Tofu, I found it a bit boring. It's similar to "sapo tahu" (japanese tofu usually cooked in claypot with oyster sauce) while being milder and having a clear appearance on the sauce.



Cumi Goreng Jun Njan (Rp 66.000)

Cumi Goreng ini salah satu menu spesial di Jun Njan, diolah dengan baik sehingga cuminya tetap empuk, tingkat kematangannya pas dan rasanya cukup enak. Bumbu yang dipakai di sini tidak terlalu keras, beda dengan typical Chinese resto di Surabaya yang suka rasa 'nendang'.
Jadi meski warnanya menyala seperti ini, citarasanya cukup lembut.


This Fried Squid is one of the more famous dish here. It cooked nicely, the meat is soft and the sauce compliments the taste. They differ a bit from the typical Chinese restaurant in Surabaya, where bold tastes is the norm. Here, despite the bright red sauce, the taste is pretty mild.



Cumi Goreng Jun Njan (Rp 66.000)
Selain ketiga menu di atas, rekan blogger Paul Dahong yang sempat mencoba tempat ini juga menyukai Sapi Lada Hitamnya. Burung Dara nya juga boleh dicoba, rasanya lumayan dan harganya tidak terlalu tinggi.


Aside from the dish we tried above, Foodgrapher guest blogger, Paul Dahong also notes that their Black Pepper Beef and Fried Pigeon to his liking.
The Fried Pigeon might not be the best in town but ti's price reasonably.





Menu
Jun Njan Menu

Jun Njan Menu

Jun Njan Menu

Jun Njan Menu

Jun Njan Menu



Jun Njan


Tunjungan Plaza 5 - lantai 5
Jln Basuki Rahmat

If you need somewhere near TP to stay : Hotels Near Tunjungan Plasa 




Comments