Djati Lounge - Malang

A Cozy Restaurant in Malang

Djati Lounge - Chicken Avogato 
Djati Lounge adalah salah satu tempat baru di Malang yang akhir-akhir ini cukup sering menjadi jujugan wisata kuliner. Tempatnya menarik, dengan suasana nyaman, cocok untuk dating dan hangout bersama teman.

Djati Lounge is an up and coming eatery in Malang. It's a popular destination for foodies and photographers, since the place is quite pretty. It's suitable for both dating and hanging out with friends.





Walau tempatnya cukup nyaman, saat kunjungan ke sana sempat terasa hiruk pikuk karena banyaknya keluarga yang membawa anak kecil, jadi kalau ambiance menjadi prioritas, lebih baik menghindari ke sini siang hari supaya tidak berbagi tempat dengan anak kecil yang berlarian.

Despite being quite a cozy eatery, the romantic ambiance were set back by the hubbub caused by unruly kids running amok. It seems that this place is quite popular with families taking their kids on outing during the day. So if you really want a nice dining ambiance, it's better to avoid it during the day.




Ada kolam renang di sini, tapi saat kita makan tidak terlihat ada yang menggunakan fasilitasnya untuk berenang. Selain kolam renang, di bagian Barat restaurant ada ruangan bermain untuk anak-anak. Sayangnya saat itu lebih banyak anak-anak yang berlarian di luar ruangan ini dibandingkan yang menggunakan fasilitasnya.

There's a swimming pool in the vicinity, but during our lunch visit, nobody were using it. I guess it would be quite awkward to swim during lunch, and people here don't really like to swim during the day since tanning isn't a trend here.
There's also a children play room in the western part of the restaurant, too bad there were more kids playing around the dining area instead of using the facility.





Di lantai duanya ada spot yang cukup menarik untuk berfoto, menghadap ke padang golf di belakang resto. Tempat makan di lantai duanya tidak digunakan pada saat itu, berhubung masih banyak tempat lengang di lantai satu.

There's also a second floor with balcony overlooking the golf field. It's quite interesting as a photo spot, but the dining area in second floor weren't used at the time, and there were plenty of vacant space in the first floor.

Djati Lounge Malang

Djati Lounge - Sony 28mm


Djati Lounge - Chicken Avogato (Rp 75.000)
 Makanan yang disediakan di sini cukup lumayan, dari kedua menu yang dicoba ini cukup memuaskan untuk harganya. Sebagian orang ada yang menulis ulasan kalau rasa makanannya termasuk standard, entah karena harganya yang relatif tinggi untuk ukuran Malang atau memang kurang beruntung dengan pilihan menunya.

The food here tastes quite nice, out of this two menu we tried, we were quite satisfied. Some people wrote that the food here is just plain tasting, and I'm not sure if it's due to the quite hefty price for Malang standard, or they're just having a bad luck selecting the menu.




Djati Lounge - Chicken Avogato (Rp 75.000)
Chicken Avogatonya sebetulnya unik karena menggunakan saus apukat. Walaupun cukup populer untuk masakan meksiko (guacamole), di Indonesia termasuk jarang menemukannya, jadi rasanya belum tentu seenak condiment di resto meksiko. Saus avogatonya termasuk sedikit membosankan rasanya, tapi cukup diberi saus tobasco, maka rasanya menjadi cocok dengan selera.

 The Chicken Avogato tasted quite unique since it uses avocado as sauce. Though it's a popular condiment in Mexican cuisine, it isn't widely used in Indonesia. The avogato sauce used here were quite bland, just a creamy taste were apparent. The boring taste were easily remedied by putting a few dollops of Tobasco on the dish.



Djati Lounge - Escalope Salmon (Rp 135.000)


Menu

Menu Djati Lounge - Malang

Menu Djati Lounge - Malang

Menu Djati Lounge - Malang

Menu Djati Lounge - Malang

Menu Djati Lounge - Malang

Menu Djati Lounge - Malang

Menu Djati Lounge - Malang

Menu Djati Lounge - Malang

Menu Djati Lounge - Malang



Map




Djati Lounge 

Address: Cluster Greenwood, Jl. Greenwood Golf Mansion No. 49, Araya, Malang

Phone:(0341) 3039888

Comments