Kimukatsu - Tunjungan Plasa Surabaya

The Katsu Specialist

Add caption

Kimukatsu adalah franchise resto Jepang terbaru yang sekarang membuka cabang di Surabaya. Beda dengan kebanyakan resto yang berusaha menyediakan banyak ragam menu, dan akhirnya rasanya ala kadar, di sini mereka hanya fokus pada menu katsu dan hidangan serupa.

Kimukatsu is one of the latest Japanese chain restaurant to open shop in Surabaya. Unlike similar restaurant in this city, they don't try to be jack of all trades and offered everything but the kitchen sink, instead they offer Katsu and similar dishes (fried Japanese dishes)




Kimukatsu Surabaya - Katsu Sandwich (Rp 35.000)
Walau penampilan dan rasanya cukup unik untuk resto Jepang di Surabaya, taste nya tetap otentik. Resto ini berbeda dengan sebagian resto fusion japanese yang kadang penampilan ok tapi rasanya terlalu nano-nano.
Di sini saya merasa citarasanya cukup orisinal, cocok dengan selera saya yang tidak terlalu doyan fusion.

Though it might seems odd, and appear to be something else than an authentic Japanese restaurant, taste-wise it's still authentically Japanese.
It's not run of the mill Japanese-fusion Frankenstein eateries, you'd find dotting Surabaya, this one is actually pretty nice. Suitable for my palate which tends to favor authentic dishes much more than their fusion counterpart.



Kimukatsu Surabaya - Chicken Katsu Original Set (Rp 49.000)

Kimukatsu Surabaya - Katsudon (Rp 45.000)

Kimukatsu Surabaya - Mixed Katsu Plater (Rp 125.000)

How to prepare the Kimukatsu Sauce



Gunakan ulekan mini untuk gerus biji wijennya sampai agak halus, lalu tuangkan saus katsu di atasnya. Sesudahnya tinggal cocol katsu ke saos dan siap dinikmati.
Selain saus katsu coklat di bawah ada beragam saos lain, yang malah lebih cocok untuk selera saya dibanding saus utamanya. Favorit saya saus wasabi dan cuka.

Grind the sesame seeds to taste, then add the katsu sauce found in the bowl pictured below.
Afterwards you can dip the katsu dish and enjoy them.
Besides the brown katsu sauce they have other variance of dips, which include spicy wasabi, vinegar, sesame and chili.







Kitsumura Surabaya flatlay

Kitsumura Surabaya flatlay

Desserts 

Kitsumura Surabaya - Matcha feat Ogura Mousse Cake (Rp 25.000)
Dessert yang sempat saya coba adalah mochi dan ice cream di bawah, rasanya enak dan menarik. Tidak sampai spesial tapi mengingat harganya, cukup worth it untuk dicoba

The dessert I tried were Mochi and Ice cream on the video below. It taste quite nice, albeit nothing to write home about. It's something you should try, since the price is quite reasonable.




Sepanjang pengetahuan saya di sini termasuk no pork, dan condong ke halal. Entah kalau proses masaknya memakai mirin (arak masak) tapi kalau menu babi jelas tidak ada

As far as I know this restaurant serves no pork menu, but I'm not sure if they use mirin or not. So probably somewhat safe for those on halal diet.



Menu :

(Bisa click untuk versi lebih besar)

Kimukatsu Surabaya Menu

Kimukatsu Surabaya Menu

Kimukatsu Surabaya Menu

Kimukatsu Surabaya Menu

Kimukatsu Surabaya Menu

Kimukatsu Surabaya Menu

Kimukatsu Surabaya Menu

Kimukatsu Surabaya Menu

Kimukatsu Surabaya Menu


Kimukatsu Surabaya Menu

Kimukatsu Surabaya Menu












Kimukatsu 

Tunjungan Plasa 4 Surabaya
Lantai 4


Comments