Flight Report Singapore Airline Surabaya - Bangkok (SQ

Pengalaman terbang dengan Singapore Airline ke Bangkok



Bulan lalu saya dengan keluarga pasangan sempat liburan sejenak ke Bangkok, menggunakan tiket promo SQ yang dibeli saat ada promo di salah satu mall Surabaya.
Penerbangan ke Bangkok ini dengan layover di Changi Airport Singapura, dan mendapat voucher untuk belanja sebesar SGD 20 per orang


Last month we went on a short vacation to Bangkok, using a promotional fare from SQ's exhibition on one of Surabaya Mall
This trip to Bangkok is with a layover in Changi Singapore, and we got a S$ 20 each person (redeemed at the airport).







Di atas ada video singkat tentang perjalanannya, flight entertainment, proses boarding, dan makanan yang disediakan. 

Above is a video about SQ flight report on this trip. From the boarding process, in flight meal and entertainment. 



Enjoying Gin & Tonic with With Gary Oldman - Singapore Airline


Singapore Airline - Screwdriver (Orang Juice & Vodka)

Singapore Changi Airport - Boy sitting on Skytrain

Penerbangannya tidak direct flight, kita sempat transit di Changi sekitar 2 jam. Pindah terminal juga, tapi sama sekali tidak repot karena adanya Skytrain / kereta penghubung antara terminal di airport.

This flight have a layover in Singapore, for about 2 hours. We also have to move to another terminal. The transit was very enjoyable and hassle free, we took the skytrain to get to our next flight.



In flight meal - Flight SQ 978

Standard pelayanan di SQ seperti biasa, sangat baik. Tidak ada masalah sama sekali dan ramah. Makanannya pun biasanya cukup lezat, minimal tidak pernah sampai terlalu aneh untuk selera internasional.

Singapore airline service is always good on my experience, never had any bad experience and the food were decent. Sometime it's boring, but that might preferable rather than being surprised with something way to exotic for your tastebuds.




The food usually is quite nice in SQ. Too bad this time around, I've been having a bad time with their noodle dishes. It's bland, not moist enough, and just plain weird. I have a much better noodle dish from MH a month later.

SQ biasanya cukup konsisten dalam hal kualitas makanan, tapi sayang akhir-akhir ini kalau ketemu hidangan dengan mie, rasanya selalu hambar dan teksturnya aneh.
Dibandingkan dengan MH, rasa masakan dengan bahan mienya jauh lebih cocok di lidah saya.





Comments