Surabaya Food Festival 2012


SFF 2012 -  Wisata Kuliner Surabaya lengkap



Acara kuliner tahunan ini biasanya diselenggarakan di area parkir Ciputra World
Penataan tempatnya mirip dengan Pasar Malam Tunjungan, walaupun hidangan yang disajikan lebih mewah : http://www.foodgrapher.com/2012/05/pasar-malam-tjap-toendjoengan.html


This annual culinary event is held in the parking area of Ciputra World mall. The setting is similar to Tunjungan Plasa's Night Market, eventhough the tenants are more upscale : http://www.foodgrapher.com/2012/05/pasar-malam-tjap-toendjoengan.html


Surabaya Food Festival - Puang Oca


Surabaya Food Festival - Barby's bakery





Surabaya Food Festival - Bentoya

Surabaya Food Festival -Bentoya


Surabaya Food Festival - IPO Korean Restaurant @ Sutos

Surabaya Food Festival - Sego Senggol

Surabaya Food Festival - Mr. Po Chi

Surabaya Food Festival -Es Puter Singapura

Surabaya Food Festival - Sushi Tei & Kiliney
Kebanyakan peserta event ini adalah resto-resto dan kafe di Surabaya, sekitar setengah dari peserta sendiri membuka stan di dalam Ciputra World.
Yang membedakan adalah di sini, makanan yang disajikan dibatasi dalam kisaran harga tertentu, sepertinya maksimal Rp 30.000,- dan dikemas dalam wadah plastik untuk sekali pakai.


Most of the tenants that participated in the festival are franchise restaurants in Surabaya, you can find half of them inside the Ciputra World Mall.
What diferentiate them from the usual fare, is there's a limit for the price of food they serve. If I remember correctly it has Rp 30.000 cap. The dishes are served in plastic containers, for takeaway.


Surabaya Food Festival -Bakerzin

Surabaya Food Festival - Syrups & Beverages





Surabaya Food Festival -Sate Klopo / Coconut Satay

Ajang festival ini kita gunakan untuk berkumpul bersama beberapa teman UK Petra, yang kebetulan datang dari Semarang.

We use this event as a gathering place for my group of friends from Petra University, with some friend visiting from Semarang city.

My dear friends @ Surabaya Food Festival

Surabaya Food Festival -Ria Galeria

Surabaya Food Festival - Kopi O

Surabaya Food Festival -Kedai Eyang

Surabaya Food Festival - Jitlada

Surabaya Food Festival - Meat Shop Menu

Surabaya Food Festival - The Light Cup (Sutos)

Surabaya Food Festival - Kopi O

Surabaya Food Festival - Depot 360 , the waitress seems bored *.*

Surabaya Food Festival - Peco Sushi

Surabaya Food Festival - Konichiwa


Surabaya Food Festival -Huang Hou Chinese Restaurant

Surabaya Food Festival - Boncafe's La Gourmand

Surabaya Food Festival - Boncafe's La Gourmand

Surabaya Food Festival - Boncafe's La Gourmand

Surabaya Food Festival - Boncafe's La Gourmand

Surabaya Food Festival - Boncafe's La Gourmand

Surabaya Food Festival - Boncafe's La Gourmand

Keasyikan mendatangi event ini lebih ke arah memenuhi rasa penasaran dibanding menikmati makanannya. Overall rasa hidangan di sini tidak seenak di restonya sendiri, mengingat proses masak yang bisa dilakukan amat terbatas. Ditambah lagi harganya juga tidak terlalu murah untuk kualitas hidangannya, ngoko jawanya, not a good value, alias ngga terlalu menarik.

Kalau tujuan utamanya untuk mencari tempat yang nyaman dan makanan yang T-O-P, lebih baik masuk ke dalam mall nya untuk menikmati makanan yang standardnya lebih terjamin. Untuk yang jiwa petualang dan suka foto, seperti saya, cukup puas dengan acaranya, walaupun dari segi makanan yang saya coba, tidak ada yang berkesan. Dan kebanyakan teman yang hari itu saya ajak, tidak ada yang cocok dengan kualitas makanan di tempat ini ^^


The joy of attending this kind of event is in satiating curiosity and a sense of adventure, rather than enjoying good food at a good place. Overall the taste of the dishes aren't that great, which is still admirable, for all the lack of decent kitchen they can prepare such a dish. And the price for the meal isn't that cheap also, if you're after a good value meal, this also not the place, since you literary get what you pay for. A meager dish for a low price.

If you'd like a good meal with a decent surrounding, you'd be better of going inside the mall, and keep away from the festival. For those like me, who enjoy a culinary adventure and loves taking photos, head here. I'm quite satisfied with the event, but mainly due my hobby of photo and blogging. The friends that I dragged along in this event, wasn't satisfied with the quality of meal.



Surabaya Food Festival - La Gourmand Ravi Cake

Surabaya Food Festival - Peco Sushi's Japanese Salad



Surabaya Food Festival - Meat Shop's Philly Steak - Rp 25.000
Philly Steak dari Meat Shop ini cukup menarik, tapi rasanya biasa saja ternyata, dan cukup susah untuk mencoba makan steak menggunakan garpu dan pisau plastik, ditambah lagi wadahnya juga styrofoam yang amat ringan, jadi kurang cocok untuk steak.

This Philly Steak was quite interesting at first, but it's hard to eat a steak with just a plastic knife and fork in a styrofoam plate. As it turns out, the taste was just so-so, not really satisfying or memorable.


Surabaya Food Festival - Enjoying good time with friends


Surabaya Food Festival
Ciputra World Surabaya

Comments