Kambodja - Sutos, Surabaya

The Kambodja by Frangipani


The Kamboja - Sutos

 Kambodja adalah resto yang relatif baru di Sutos, dibuka tahun 2012 kalau tidak salah, dan cukup ramai karena harganya cukup terjangkau dan porsinya relatif besar. Untuk makan siang ada discount sebesar 50% tapi menunya terbatas, sedangkan untuk makan malam ada discount 20%

Kambodja is one of the new restaurant that opened in 2012. It's quite popular because their price is quite affordable for mall standards and the portion are big. For lunch they have a discount of 50% for limited menu, and there's a 20% discount for dinner.



Kambodja Frangipani - Tahu Tek - Rp 24.000

Kambodja Frangipani - Tahu Tek Special - Rp 27.000
Tahu Tek nya ada dua pilihan, yang biasa dan spesial. Bedanya hanya di gorengan suun yang ditaruh di antara tauge dan tahu teknya itu.Keduanya sayangnya tidak terlalu enak, jauh kalau dibandingkan dengan Tahu Tek Pak Jayen, atau dibandingkan pak Gendut pun, yang masih kalah dari Jayen. Memang tempatnya kaipang, tapi harganya juga tidak sampai setengahnya, Rp 10.000 saja.


Their Tahu Tek comes in two choice, regular and special. The difference is only on the deep fried clear glass noodle which is sprinkled on top. Both are equally not good, to oily and lacking in taste, but if I must choose, I'd say go with the regular one. It's not on par with the food stall variation, such as Tahu Tek pak Jayen, or even pak Gendut, which isn't as good as Jayen's. Their place is really messy and much less comfortable, since it's street food vendor style, but it's much more delicious and just costs Rp 10.000 in comparison with the Kambodja's Rp 24.000 dish.


Kamboja - Sate Ayam / Chicken Satay - Rp 25.000
The Kambodja - Sate
Kambodja Frangipani - Nasi Langgi - Rp 31.000
The Kamboja - Sutos
Kulit ayam goreng, yuck..
 Nasi Langginya lumayan, tapi ya tidak ada yang spesial. Kalau disuruh kembali lagi relatif malas, karena tidak ada yang spesial dan ada pilihan lain yang lebih menarik di Sutos. Walau jauh dari standard ancur-ancuran-nya Sushi Hana Sutos, rasa dan kualitasnya agak kurang untuk standard mall, karenanya tempat ini lebih cocok untuk tmepat sekedar mengisi perut dibandingkan destinasi kuliner.


The Nasi Langgi tasted ok, though again, nothing special about it. I don't think I'll be going back, since nothing really memorable, and there are other better choices in the mall. Though far from the abismal quality of Sushi Hana Sutos, it's taste and quality of cooking are subpar in comparison with other mall tenant, therefor this place is more suitable for a quick lunch and not a culinary destination.





Kambodja Sutos

Kamboja Sutos

Menu

Taste             : 2.5 / 5

Atmosphere        : 3.5 / 5
Service           : 3 / 5
Value             : 3 / 5

The Kambodja by Frangipani

Surabaya Town Square Lt. 1 #41-42 
Jalan Adityawarman No. 55, Surabaya, Jawa Timur, Indonesia
Phone : (031) 5632904

Comments