Imperial Ballroom [Surabaya]

a Memorable Feast

Imperial Ballroom - Longetivity Bun

Perayaan pernikahan di Surabaya, biasanya merupakan acara spesial yang cukup menarik untuk dibahas. Diadakan dengan persiapan yang mewah dan detail, sambil mengundang artis maupun orkestra untuk mengisi acaranya, menjadikannya jamuan yang mengesankan.



Weddings in Surabaya is usually a great undertaking. From it's elaborate plannings and with tremendous effort. Usually accompanied with artist performance or orchestra, making it a feast worthy of Royals.





Imperial Ballroom - Menu

Di blog ini cukup jarang saya upload liputan tentang wedding, selain karena pencahayaannya cukup menantang (gelap bingitsss... x_x) juga butuh usaha lebih untuk menenteng kamera ke dalam acara pesta yang kostumnya biasanya cukup ribet.


I seldom posts about weddings here, mainly due to difficulties in getting a decent shot, and there's much hassle to bring a camera inside this events.



Imperial Ballroom - Bird Nest Soup
Kali ini saya mengusahakan untuk membawa kamera dan ikut mengabadikan beberapa foto di acara yang cukup spesial, perayaan 65 tahun pernikahan dari pasangan berbahagia yang merupakan teman keluarga sekaligus klien kantor. Berikut beberapa foto hidangan yang sempat saya abadikan.
Selamat menikmati.


This time I made an exception and brought a camera with me, since it's quite a special and rare event. Commemorating the 65'th wedding anniversary of a very loving couple, that is both a dear family friend and client in our notary office. This are some of the dishes that I manage to take photos of that memorable night. 
Bon Appetite.



Appetizer - Lobster Salad & Sushi




Imperial Ballroom - Pan Fried Beef Tenderloin Steak & Cod Fish




Imperial Ballroom - Bird Nest Soup

Imperial Ballroom - Braised Hk. Abalone

Imperial Ballroom

Imperial Ballroom - Cake slice with doves ornament

Comments