Ottimmo & Bistro VII - Surabaya

Ottimo Cooking Academy


Ottimmo Cooking Academy
Beberapa saat lalu saya mendapat kesempatan untuk berkunjung ke Ottimmo, sekolah masak yang relatif baru di Citraland. Kedatangan ke sini untuk menjuri cook off di antara dua grup muridnya.
Tempatnya menarik, dengan tampilan yang eye catching dan dapur yang lengkap dan mewah. Di sini saya bertemu dengan Pak Anton yang mempersilakan kami ke Bistro VII, resto yang satu lokasi dengan sekolah masaknya. 


a while ago I had the opportunity to go to Ottimmo, a cooking academy in Citraland area, Western Surabaya. I got an invite as a jury on a cook-off between two groups of student.
The place is interesting, with eye catching design and lots of banner showing the photos of their students in front. The kitchen is nice and looks very professional.
Upon arrival we were greeted by Mr Anton, the counsel for the academy, which shows us around and then to their restaurant in the same area, Bistro VII.





Ottimmo Cooking Academy - Library
Di dalamnya ada perpustakaan yang cukup lengkap dengan buku masak yang menarik, karangan beberapa celebrity chef seperti Gordon Ramsay, Nigella Lawson dan Jamie Oliver. Berhubung doyan makan + doyan baca, sempat pingin berlama-lama di sini.


Their library is quite fancy, with lots of interesting cook books written by celebrity chefs such as Gordon Ramsay, Nigella Lawson and Jamie Oliver. Being a fan of food and reading, I'd wish we spent more time in the library ^^.

Ottimmo Cooking Academy- Bistro VII

Appetizer

Berikut beberapa hidangan yang kita coba di kesempatan saat itu. Berhubung cook off, para juri tidak diberi keterangan lengkap baik nama maupun deskripsi makanan, hanya hal-hal dasar seperti jenis ikan dan sebagian saus yang dipakai, supaya pendapatnya obyektif.

This are some of the dish that we had on the occasion. Since it's a cook off, we only had a brief description of the dish such as what type of fish or protein used, in order to for the judgement to be objective.

Appetizer in a pot (Ottimmo Cooking Academy)

Appetizer in a pot (Ottimmo Cooking Academy)





 Duck & Egg Crispy (Ottimmo Cooking Academy)

 Duck & Egg Crispy (Ottimmo Cooking Academy)

Main Course


Hallibut and Shrimp (Ottimmo Cooking Academy)

Hallibut and Shrim[ (Ottimmo Cooking Academy)

Trio Main Course (Ottimmo Cooking Academy)


Salmon (Ottimmo Cooking Academy)

Salmon (Ottimmo Cooking Academy)

Dessert


Pistachio Cream (Ottimmo Cooking Academy)

Pistachio Cream (Ottimmo Cooking Academy)


Dry Ice for appearance

Cocoa Shell (Ottimmo Surabaya)

Cake inside of the Cocoa Shell (Ottimmo Surabaya)

Hidangannya di sini sangat menarik, berani menggunakan bahan yang aneh dan tatanan yang tidak konvensional. Berhubung yang masak adalah para murid, memang masih ada rasa yang kurang pas atau penggunaan bahan yang tidak bisa dimakan, tapi tetap sangat menarik, apalagi mengingat chef-nya masih belum lulus.
Rasanya tidak sabar untuk mencoba kreasi mereka setelah lulus, bakal semakin memperkaya ragam kuliner di Surabaya.



To say the dish was interesting is an understatement, the students were really creative, creating a unique and delicious dishes. Granted not all was a hit, some were tasty and some didn't taste great, keeping in mind they were still students, the creation were fantastic nonetheless.
Looking forward to their creations to further alleviate Surabaya dining scene when they all graduated.

Ottimmo International MasterGourmet Academy

Jl Telaga Golf TC4 no 2-3, Citraland
031-51160199

Comments