Fish and Co - Sutos

Fish & Co - Surabaya Town Square


Fish & Co - Surabaya Town Square

Setelah setahun lalu menghadiri pesta ultah teman di Fish & Co Tunjungan Plasa, kali ini saya menghadiri undangan lagi di Fish & Co di Sutos. Kali ini bukan untuk menghadiri undangan ultah lagi, tapi untuk memenuhi undangan gathering food blogger.

After a year ago attending a birthday party in Tunjungan Plasa's Fish & Co this time I'm sampling the Fish & CO Sutos branch. Unlike the last time, it's not on birthday invitation again, this time the event is a food blogger gathering.





Fish & Co Sutos Outdoor Dining Area

Fish & Co Sutos ini tempatnya cukup nyaman dan posisinya strategis, yang duduk di bagian outdoor bisa langsung melihat panggung di Sutos.
Ketika malam menjelang, di atas meja ini diberi lilin untuk penerangan, bisa untuk alternatif tempat dating yang menarik.

This Fish & Co eateries is quite comfortable, not to mention having a great view of the stage & avenue of Sutos. On nightfall, candles will be put on top of the table to help create a romantic ambiance, which makes it a good spot for those on dates.



Fish & Co Indoor Dining Area

Lokasi di dalamnya pun tidak kalah menarik, desainnya eye catching tapi tetap memperhatikan kenyamanan. Kalau biasanya meja untuk berdua terasa kecil dan tidak menarik, di sini mendapat perhatian khusus dengan menggunakan meja dan kursi yang berbeda dengan meja rombongan, sentuhan desain yang cukup menarik.


The indoor dining area is equally nice, with an eye catching design that also put a lot of attention to comfort. Seems like this place is designed with emphasize on couples, they provide a different seating and table, which is more comfortable than the group seating/ table.



Fish & Co - Grilled Calamari

Calamari - Grilled & Batter Fried, dua hidangan cumi yang termasuk jajaran recomended, dimasak dengan tingkat kematangan pas sehingga tidak liat, rasa bumbu-bumbunya juga meresap dengan baik. top notch.

Both the Grilled Calamari and Batter Fried one are great, cooked perfectly so it's not chewy. You can taste the spices and rubs in each bite.



Fish & Co - Miso Prawn

Fish & Co - Bali Fish & Chips

Versi baru dari Fish & Chips yang sudah tersohor, kalau biasanya menggunakan saus lemon butter, yang versi Bali menggunakan saus sambal mata. Kombinasinya enak dan cukup mengena di lidah. Hidangan yang mirip dengan yang pernah saya coba di Simply Dessert - Food Fest


This new take on their famous Fish & Chips, where they replace the lemon butter sauce with something a whole lot spicier, Sambal Mata which is a Balinese Chilli Sauce. I've met a similar dish in Food Festival, Simply Dessert, but for my taste-buds, I like this one better


Fish & Co - The Best Fish and Chips

Fish & Co - The Best Fish and Chips

Fish and Co - Pink Passion, Sharkie Freeze, Hot Fudge Chocolate Cake

Fish and Co -Hot Fudge Chocolate Cake
Walaupun spesialis seafood, Fish & Co ternyata juga menyediakan dessert yang enak, Hot Fudge. Di kesempatan gathering kali ini saya mengajak satu teman yang lumayan kritis urusan makanan, untuk menu yang lain dia sempat menemukan hal yang kurang bagi dia (walau buat saya sih sudah ok :D) tapi untuk dessert ini dia cukup menikmati, tanpa menemukan hal yang tidak dia sukai :)


Though famous for seafood, this place also serves a great dessert, Hot Fudge Chocolate Cake. On this gathering I also invited a dear friend who's quite critical on food, there are some dishes that he found quirks to lament, but when this dessert came, he just dig in and said it was quite delicious :)

Fish and Co -Sharkie Freeze

Maps :


View Larger Map

Fish & Co Sutos

Surabaya Town Square (SUTOS), Jl. Adityawarman No. 55
Telp: 031 5631972

Comments